Pracownie malarstwa i rysunku

 pracowniMAL 6089

 

instruktor – Lucyna Lubelska

Prowadzę zajęcia z rysunku i malarstwa w Ognisku LL Kultury Plastycznej im. Eugeniusza Gepperta. Ukończyłam Wrocławską ASP, zajmuję się rysunkiem, malarstwem, grafiką, projektowaniem graficznym. Należę do ZPAP.
Do mojej pracowni mogą zapisywać się zarówno osoby początkujące jak i zaawansowane artystycznie.
Program obejmuje wiele technik rysunkowych i malarskich. Tematami są martwe natury, model, plener, prace własne. W trakcie zajęć uczestnicy otrzymują ode mnie fachowe korekty, porady techniczne i przede wszystkim wsparcie w realizowaniu swoich pasji.
Niektórzy moi byli słuchacze ukończyli później ASP i są obecnie uznanymi twórcami. Innym nauka w pracowni umożliwiła rozwijanie swoich umiejętności i twórcze spędzanie wolnego czasu.
Zamiłowanie do sztuki łączy bowiem w mojej pracowni wszystkich, niezależnie od stopnia umiejętności i wieku.

instruktor – Beata Bols0 DSC3412E

pracownia prowadzona jest indywidualnie, w zależności od stopnia zaawansowania słuchacza i ukierunkowana jest na pogłębienie
świadomości i wrażliwości w obrębie formy i koloru /studium natury z malarstwa i rysunku/, a w przypadku słuchaczy o wyższym stopniu zaawansowania – polega na wspieraniu inwencji i kreacji artystycznej, łącznie z przeprowadzaniem analizy i korekty prac domowych.
Korekty obejmują analizę formalną prac, odnoszą się do podstawowych zagadnień z teorii i historii malarstwa /z wykorzystaniem i czerpaniem przykładów z internetowych zasobów dzieł sztuki/.


instruktor – Zbigniew Mil

Autorska pracownia rysunku i malarstwa zaprasza i oferuje opiekę artystyczną dla wszystkich chętnych i zainteresowanych malowaniem i rysowaniem. Można tutaj zacząć swoją edukację od podstaw, jak również rozwijać już wcześniej nabyte umiejętności, w pozytywnych relacjach w grupie, wspartej profesjonalna opieką instruktora.13669093 801007500034540 2019521566443770226 n
Podstawy rysowania studyjnego zaczynamy od praktyki świadomego stosowania zasad kompozycji i perspektywy. Tematyczne studia martwej natury służą nam do zapoznania się z wielością zagadnień dotyczących technik rysunkowych i malarskich.
Wraz z doskonaleniem warsztatu, poszerzamy świadomość wiedzy wizualnej, nabywamy umiejętności patrzenia i widzenia różnych relacji, wcześniej nieuświadomionych.
W ugrupowanych problemowo tematach postawionych sobie zadań, wkraczamy w wolumen cech określających każdy obraz. Są to: światłocień, walor, stopień nasycenia, świetlistość, dźwięczność koloru, głębia ostrości, stosowanie sfumata, ekspozycja faktury, kontrast, przejścia modalne, miękkość i twardość szrafowania. Praktyczna orientacja w powyżej zasygnalizowanym obszarze cech i imponderabiliów, pozwoli na nieprzypadkowy dobór środków wyrazu, da nam możliwość świadomego kreowania obrazu, budowania klimatu i podążania w kierunku własnej wypowiedzi.
Program pracowni obejmuje również studium postaci, aktu i portretu.
W pracy z modelem preferowane są; poprawność anatomiczna, zachowanie proporcji, uchwycenie indywidualnego charakteru studiowanej postaci. Ceniona jest też umiejętność nadania silnej wyrazowości i dążenie do autorskiego przesłania.

instruktor Ryszard Pajączek

instruktor Maciej Myrdzio

Osoby przychodzące do pracowni mogą realizować swoje pomysły i wizje artystyczne w różnych technikach malarskich - farbami olejnymi i wodnymi, a także mieszanymi na podłożach o dowolnej wielkości. Do dyspozycji słuchacze mają również deski do rysunku o różnych wymiarach - max. 140x100 cm. W pracowni panuje duża swoboda jeżeli chodzi o tematykę prac. Sprzyja temu spokojna i miła atmosfera - słuchacze mogą malować i rysować ustawione martwe natury, modela - inspirować się znanymi artystami jak również kopiować prace bardziej lub mniej znanych twórców. Nauka techniki i warsztatu ma charakter indywidualny.